Friday 5 August 2011

Untuk sekadar berkongsi perasaan.

Salam.....
Mohon maaf, bukan untuk iklan atau rayuan....tapi hati ku terpanggil untuk kongsi sesuatu yang rasanya perlu di fikir. Jika tuan-tuan, kengkawan dan  saudara digerakkan hati untuk membantu meringgankan beban adik saya,...Hanya ALLAH sahaja yang lebih tahu.

Cerita di bawah ni mungkin satu perkongsian perasaan secara personal dari...saya. Kekadang terasa pilu, sebak jugak...tapi ALLAH yang lebih mengetahui dari manusia. Banyak hikmah yang tersembunyi yang jauh dari minda kerdil kita.  Di bawah ni adalah anak saudara saya, bernama Muhammad Haziz bin Khairul Anuar.( Anak kepada adik lelaki saya). Adik Haziz ni berumur 1 tahun 8 bulan, adalah seorang pesakit jantung berlubang, dan sedang menjalani rawatan di IJN (berulang-alik mengikut jadual). Adik saya menetap rumah mentuanya  di Setiu, Terengganu..dan akan berulang-alik untuk proses rawatan tersebut. Beliau bekerja sebagai pekerja am di sebuah syrikat swasta (kerja kontrak...kata mudah..bg orang terengganu). Jadi mungkin perkara ini  menyebabkan minda beliau terusik dan terbeban.
Sehubungan itu, jika ada sahabat handai,..saudara-saudari atau kengkawan yang digerakkan hati oleh Allah s.w.t...untuk membantu menringgankan  perjalanan perubatan adik Haziz...yang mana kos untuk perubatan pesakit seperti ini amat tinggi.  Moga diizinkan Allah untuk sama-sama  kita membantu untuk masa depan adik Haziz dan menringgankan beban  keluarga beliau. Hanya Allah yang Maha Kuasa dan Lebih mengetahui segalanya...
Maaf....hati saya terusik......mungkin lanjut cerita, Bapa kepda adik Haziz lebih sesuai berkongsi.


Saudara Khairul Anuar boleh dihubunggi di talian
019-9197102
010-9219107

Alamat:
A-1383 Kg. Banggol, Mengabang Telipot, 21030 K.Trg.


Kita kongsi sedikit gambar-gambar Adik Muhammad Haziz Akid bin Khairul Anuar.

Surat Adik Haziz yang mengesahkan beliau pesakit jantung

Surat rawatan sakit jantung

Adik Muhammad Haziz Akid bin Khairuanuar (16  Julai 2011) , semasa beliau  singgah di rumah saya sebelum pergi ke IJN untuk rawatan

Cukup letih.....tidur dengan lena

Saat yang mungkin cukup menenangkan adik Haziz

Adik Haziz bersama Bapanya (Khairuanuar)

Ceria??

Letih...mungkin?

Keletihan.....

Saya bersama adik Haziz...
Jika sesiapa yang digerakkan hati oleh Allah s.w.t untuk menyumbang, bolehlah berbuat demikian kepada:.

Akaun Maybank:
Khairuanuar bin Jaaffar: 1630-1947-9375

Maaf jika artikel ini...not so relevan....but, i feel really closed to my heart..
Just to share...maybe   many people out there willing to share some advise...and an idea.
Semoga Allah melindungi semua...

No comments:

Post a Comment