Wednesday 4 November 2009

Bukit Perak Route survey



Rabu 4 Nov 2009
Petang ni aku sempat pergi survey jalan menghala ke bukit perak di kedah. Perjalan dari buttterworth mengambil masa keseluruhan hampir 2 jam (1 jam 50 minit, dengan kelajuan 100-120km/h). Kalu perlahan pun mungkin sebab aku tak berapa arif di kawasan tersebut. Sesampai disana sempat aku pergi ke kawasan rekreasi yang mana dijangka dijadikan sebagai tempat start/finish. Aku juga bernasib baik kerana sempat bertemu dengan Bro. yang terlibat dengan usaha menyediakan laluan untuk jamboree tersebut. Walaubagaimanapun aku tak sempat meneroka keseluruhan trek, sbb tujuan utama hanya nk kenal jalan menghala ke bukit perak je lahhh..  berdasarkan sembang2 dengan bro tersebut...katanya, trek ini sepanjang lebih kurang  40km, dan laluannya boleh tahan (aku tak tau apa makna ????). Katanya mungkin riders terpaksa pikul gerek untk certain distance pasai kena cross sungai, tapi yang pro mungkin takda ape2 kot...anyway kita cuba tenggok lah nanti. Aku tk register lagi. tunggu feedback daripada member2....

Perjalanan menghala ke bukit perak...view cantik...suasana kampung


Sampai ke laluan masuk ke Hutan Lipur Sungai Rambai......


Laluan masuk ke hutan lipur.,.....suasan dingin....coollllllllll


Sawah padi terbentang, nyior melambai dan gunung berdiri teguh..


Tempat jangkaan untu start/finish


Kawasan sekitar..dijangka laluan mungkin cam ni kot/....


Dikhabarkan mungkin ini terpaksa diredahhhhhhh....syok, challange bro...


Laluan jangkaan, yang ni nk kayuh ke atau nak tuntun naik......


wah.....sempoi...silap2 tersankut kat pokok...nk lap hati2 sikit


mula2 tersesat....sampai tempat ni....ngeri woooo...kwsn orang siam.. (aku ingat dh keluar border..hatyai)

So sama2 kita kayuh dan menikmati cabaran pendang 09.......heeeeeeeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment