Monday 21 March 2011

Kayuhan PTSB....Kayuhan jelitawan menguntum senyum

21 Mac 2011
Panas tak selalu kering....mendung tak semestinya hujan. Kayuhan tetap berlangsung dengan penuh minat dan komited. Awalnya, masing-masing masih berbelah bagi dek kerana hujan semalaman...malas nak bergelumang dengan selut yang agak tebal dan kadang-kadang menyebabkan jiwa menanggis..tengok gerek umpama kerbau membanting tulang menyiapkan bendang.



Mendung sehari sebelum permulaan.....ngeri....teringat tsunami

Minat dan kesetiaan..yang tak berbelah bagi, maka semua mengagahi badan menuju ke PTSB...kayuhan jelitawan. Awal pagi perjalan penuh dengan kecerian, dan kesopanan. Masing2 bersama menanti kelompok yang selalu mengabdikan pada tilam. Apapun, tepat jam dijanjikan, semua berjaya melengkapkan korum untuk konvoi..


Perjalanan waktu pagi...penuh dengan suasana...dingin.

Perjalanan akli ini agak ceria, penuh gelak tawa...tapi tak sempat jugak sarapan pagi. Makan jelah...roti kat petronas...tu. Bro kita sarapan pagi dengan coklat.cloud 9..je. Perghhhhhh..............hebat. pasti lepas ni...mata bertukar jadi warna biru...haaaaaaaa. Masing2 tak ada menetapkan sebarang sasaran...berkayuh..bersantai..dan beramah mesra dengan jelitawan...yang jelita.. Ni lah buat memori sukar dilupakan. Bini kat rumah tenggok abang2 bersenda gurau....mau...periuk kat kepala.  Apapun itu semua hanyalah gurauan...Jangan terasa dan terkilan.




Gambar kenangan berkumpulan.....untuk muzium perang....haaaaaa



Sekitar permulaan.....ceria....happening...dan simple.

Uratketing kali ini disertai oleh 17 orang riders...campuran lama dan baru, abang2 dan pakcik2.heeeeee
yang terasa sory...la Bro...Kecemerlangan yang amat membanggakan, kerana semua wakil dapat menamatkan dengan selamat dan berjaya membawa pulang medal bukti kepada anak2..dan mak anak......heeeeeeeee..Syabas untuk semua peserta kayuhan ini. Kayuhan seterusnya Jamboree Bukit Merah...semoga ini menjadi detik permulaan untuk pengayuh mda uratketing terus mara dan meletakkan nama uratketing group...hampir bersamaan dengan pengayuh yang tenaga sekawan gajah....


Harapan baru uratketing group.
 Walaubagaimana pun,...tidak lupa diucapkan tahniah kepada wakil uratketing group yang berjaya menempatkan diri dalam kelompok dibawah seratus peserta terawal sampai. Semoga ini dapat dikekalkan sebagai pemangkin untuk jamboree yang mendatang. .
Salam......hayatilah memori sekadar gambaran yang sedikit.




Harapan yang bakal digilap......


Bro Lan....berjaya menempatkan diri dalam kelompok.yang membanggakan.

Bro Din......sentiasa kat depan.......

Bro Kamalruz......lagu tu jelahhhhhhh....

Posing..untuk majalah baru keluaran.....masakan  (nona ms.76)...haaaaa

No comments:

Post a Comment