Thursday 3 March 2011

NASI KERABU...ride.....Jeli JOM Kayuh...

Pertama kali jamboree di adakan di pantai timur...Hebat Tuan......sambutan untuk permulaan. Kekurangan mungkin boleh dipertingkatkan. Dah menjadi kebiasaan penganjuran, permulaan memberikan tekanan untuk menghampiri kesempurnaan. Walaubagaimanapun...keseluruhan berjalan baik. Seperkara yang menjadi sesuatu yang patut di jadikan ikutan ialah pelepasan peserta, dimana peserta di arak bersama petrol car dan dilepaskan bersama2.. Menarik...Tuan. taklah menampakkan suasana yang bercelaru..dan berterabur. Syabas.,,....buat penganjur.
Waaaahhh...perjalanan ke sana memang agak jauh tapi penuh dengan suasana kehijauan rimba...amat tenang. Sekali-sekali dapat merasa suasana alam semulajadi yang menarik dan nyaman. di puncak titiwangsa memang mengagumkan, dan memberikan satu preview yang penuh nostalgia.
Uratketing group sedikit sedih kerana perjalanan kali ini, hanya disertai oleh rider paling minima. Walaubagaimanapun, pencapaian secara peribadi cukup mengaumkan kerongkong ahli yang lain untuk mendengar. Mungkin ngagaan mulut boleh terjelma. Sepanjang mengharugi track yang disajikan cukup memberika satu kepuasan dalam mengharungi kayuhan dan penerokaan rimba. Dihidangkan dengan track Downhill yang meruntum jiwa dan mencabar minda yang letih...ungkapan yang mungkin terkeluar...wowowowowow....syok layan.. memang sempoi...lol. Kayuhan ni menyebabkan aku hampir cramp...dek sengaja mencabar diri untuk memanjat bukit...nampak cam tak tinggi tapi bila nak merengkuh tu...eeeiii...boleh tahan jugak...no. Aku tertarik dengan persekitaran kampung orang asli...(depa dah pakai kereta satria), suasana sungai yang menderu...dengan air sejuk...jernih....sempat jugaklaaaa.....serlong kepala. Paling mencabar...downhill yang agak teknikal dan memerlukan sikit skill untuk terjun dengan selamat. Kalau tak jadik cam orang depan aku....bersepai jugak lahhh...gigi....(patah Bro.). Apa pun...perjalanan kali ini..memeberikan satu kepuasan.


Sekadar memori untuk dihayati......

Bro Kamarul..Blogger...untuk tatapan anak

Bro Ramli......raja Down hill....

Rehat....perjalan jauh Bro...

pendaftaran

Bro Izhar...orang kuat jamboree


Hadiah cabutan bertuah...All Mountain ..KONA

Cabutan bertuah...tapi aku tak bertuah.....

Waaaaa......Roadbike pun mau masuk jamboree ke?

Haaaaa...........Insaf...lol,...dok di Pondok..

Pekena Nasi Biru......nasi kerabu...

Haaaaa.........sabdu...nasi kerabu...




Sebelum permulaan....post untuk Malaysia Idol......dah tua pun gatai nak masuk Malaysia Idol.....piiiiiiiiiiiiiiraaahhhhhhhhhh


Menanggis...tenggok.......


Basikal dah jadi cam Belacan

Bro Blogger bersama Annuar Manan
  

No comments:

Post a Comment