Monday 8 March 2010

Kayuhan Sayang Isteri

Monday, 8 Mac 2010

Penat berkerja seminggu..penuh dengan masalah dan tekanan., kesempatan ini tak dilepaskan untuk meringgankan kepala yang berserabut. Seperti biasa, kayuhan kali ni mungkin menguji kecekalan dan sejauh mana sayangnya orang rumah terhadap ketua rumah masing2. Ungkapan yang mungkin keluar dari mulut ketua rumah  apabila mejejaki pintu rumah selepas tamat kayuhan ini ialah " sayang sayang ayang tak". Kalau senyuman terukirbermakna Rahmat Allah terhadap kesabaran seorang isteri. Alah bisa tegal biasa. Itulah sebenarnya nasib seorang isteri kepada suami yang berhobikan kayuh gerek. Isteri sebenarnya, orang yang merupakan tonggak kepada kekuatan kayuhan suami. Kayuhan akan jadi lagi hebat kalau yang menanti di rumah tu isteri yang solleh. MAna boleh lupa, bila dah penat berkayuh..kepala asyik dok ingat kat isteri tersayang jeee.....
Kayuhan 61 km hujung minggu, memberikan satu kepuasan dan kepenatan yang tidak dijangkakan. Awal perjalanan yang cukup memilukan, bermula dengan semarak janji, dipertenggahan pula dengan ranjau berduri, dan akhiri dengan tragedi oktober. Ikutkan hati nak je nyanyi lagu merapu cam SY sinar.fm, tapi seni tak berapa cerah. Sepanjang perjalanan, tayar pancat, pengsan, dan sesat..COBAAAAAAANNNN.
Kepala asyik dok  nampak bantai kat rumah je. Di bawah panas terik mentari....aaaaahhhhhhh, sabor jelah. Harapan agar ni boleh dijadikan sebagai latiham untuk kayuhan perlis..Aku nak guna petikan dari kata2 KL Menjerit....PERLIS....kau tunguu aku nantiiiiiiiiii....
Kepenatan ni menyebabkan Nasi Ayam ku sentai tak ingat2...balas roti lagi...100 plus tak cukup beg....penat sangat. tapi balik2 rasa cam tak percaya...orang tersayang boleh tanya....ok ke abang kayuh ari ni..
Mau tak meleompat....heeee. Apa pun kayuhan ni cukup enjoy dan terima kasih memember yang tolong tukar tiub dalam gerek aku. Seperkara lagi, mintak maaf bebanyak datang lewat sejam..janji diana nk buat camana.

Awal pagi dah siap berkumpul....tapi awal matahri baru dapat jaln...

Perjalanan bermula...syok lompat jambatan

Belum apa2 tayar dah pancat...eisssss.....keluar buasir jugak le...jawapnyee..

Track awal...menyeronokkan...suasana dingin pagi.

Pendakian awal....slow and steady

Bro Zul Armstrong...pakar laluan rata (road)

Rumah Idaman....uratkeing

Sesatttttt......BRO....

Tanya pakcik jalan ....pastu Pikiaq lu jalan mana nak lalu....

Dah sesat..semua kebuluq...apa lagi...taram nasik laeeee

Pendakian 300 kaki

yeeee...aku berjaya mendaki.

Saat dinanti-nantikan....

Raja pancat......tukar lagi

Nyonya ni tertarik dengan kehandsoman gerek GIANT tuu...sorryyy

Bro Zul merajuk...pasai tayar asyik pancat..

Tunggu rider belakang.....sesat lagi

waaa...lega dapat siram air kat badan

Pendakian bukit yang mencabar.....

Dapat jugak sampai puncak..

Meredah belantara.......yang tak larat tu tntun jeleeeeee..

Bro Kamal...pengsan tu,........

yearghhhh.......down hillllll....

cucur badak...dan badak berendam...erggggghhhh...

Penat Bro....mandi pun tak mau....mau rehat jeeeee

Akhirnya, samapai destinasi terakhir.......waaaaaaa

No comments:

Post a Comment